tisdag 6 september 2011

cowboys..






Igår kvällas åkte vi till en riktig Ranch.Ägaren visade hur man kastar lasso och vi fick prova,så hade hans familj ordnat mat till oss.Jättegott!! När vi körde hem satt jag och fundera..han hade berättat att all mark från hans hus till närmaste servicestation var hans,sen hade han lika mycket åt andra hållet och ända ner till Highway.Turen till servicestation tog 30 minuter....frun berätta att hennes närmaste granne bodde 8 mile( 12 km??) därifrån,då påpeka hon att det var till grannens staket,hur långt hon hade till huset kunde hon inte säga.Ändå mena både ägaren och frun att dom har en liten ranch,mätt i deras mått!! Jag skulle aldrig bo så enskillt,helt ensam ute i ingenting!!  Idag lägger jag in dom fotona som jag skulle haft med igår.Observera att köttbilderna och korset är från Texas,ALLT är stort i Texas.Idag har vi vart upp på ett högt berg,det var 3000m högt och ja,vi körde hela vägen upp!! Vilken utsikt!! Precis under berget låg en stad,Albuquerque,där övernattar vi.Det var en kort tur idag,vi var här på hotellet redan efter kl 13.Sa jag redan att vi är i New Mexico nu!!Här är mycket fattigt och mycket efterlämningar från Mexico.Det kom en ordentlig regnskur igen så får se hur det blir med middagen ikväll,första kvällen som vi är lediga och fixar allt själva,ganska skönt egentligen.Nu ska jag läsa min bok färdigt.Hej!

1 kommentar: